تاریخ باستان
تاریخ شناسان کاتولیک و غیر کاتولیک به اتفاق میگویند که بنیان گذاری مقام پاپی به شکل امروزی، در قرنهای پس از ورود پیتر به رم در سال ۵۰ میلادی توسعه یافت. در طول اولین قرن کلیسای مسیح، پایتخت رم بعنوان مرکز مسیحیت شناخته میشد، زیرا توسط سنت پیتر بنا نهاده شده بود. ولی مراجع ناچیزی راجع به قرن اول و برتری پاپ رم در خارج از رم وجود دارد. به نظر برخی تاریخ شناسان، حقایقی مثل نامهٔ امان رم به کورینتیانس [۱] و اینکه سنت ایگناتیوس اهل آنتیوچ در نامهای که به رم نوشته بود از کلمات رهبری کردن و مردم رم استفاده کرده بود،[۱] را دلیلی بر اثبات مقام پاپی در آن سالها میدانند. برخی نیز اعتقاد دارند که این مدارک فقط بر برتری شرف و افتخار رم دلالت دارد.
در تمدن دوم (پس از میلاد مسیح ۱۸۹)، برتری کلیسای رم به وضوح مشاهده میشود. چرا که سنت ایرنائوس از لیون میگوید تمامی کلیساها با رم موافقت کردند و به نمایندگان پاپ در هر مکانی تبدیل شدند. در قرم سوم نشانههای بسیاری از تسلط و برتری کلیسای رم وجود دارد.
اولین انجمن کنستانتیناپول (۳۸۱ پس از میلاد) با قدرت اعلام کرد که برتری رم به اثبات رسیدهاست و پاپ لئوی اول در سال ۴۴۰ که پیروی از پاپ تبدیل به آیینی شدهاست که حضرت مسیح برای اولین بار به کشیش پیتر اهدا کرده بود. عقاید دینی و اصول سنت کلیسای کاتولیک رم اینگونه میآموزد که تاسیس مقام پاپی در نوشتههای بابلی دستور داده شدهاست:: «ماتیوس (متا) ۱۶:۱۸-۱۹» و من به تو میگویم که تو پیتر هستی و در برابر این صخره من کلیسای خود را خواهم ساخت و دروازههای عالم اصوات بر آن پیروز نخواهند شد. من به تو کلید پادشاهی آسمان را خواهم داد، هر آنچه که تو در زمین اجباری کنی در آسمان اجباری خواهد بود و هر چه را که در زمین از دست بدهی، در آسمان از دست خواهی داد. اسم «پیتر» در اینجا به معنی صخرهاست و مرجع «کلید پادشاهی آسمان» کلیدهای نمادینی هستند که در میان سمبولهای کاتولیک پاپی پیدا میشوند."
تاریخ شناسان کاتولیک و غیر کاتولیک به اتفاق میگویند که بنیان گذاری مقام پاپی به شکل امروزی، در قرنهای پس از ورود پیتر به رم در سال ۵۰ میلادی توسعه یافت. در طول اولین قرن کلیسای مسیح، پایتخت رم بعنوان مرکز مسیحیت شناخته میشد، زیرا توسط سنت پیتر بنا نهاده شده بود. ولی مراجع ناچیزی راجع به قرن اول و برتری پاپ رم در خارج از رم وجود دارد. به نظر برخی تاریخ شناسان، حقایقی مثل نامهٔ امان رم به کورینتیانس [۱] و اینکه سنت ایگناتیوس اهل آنتیوچ در نامهای که به رم نوشته بود از کلمات رهبری کردن و مردم رم استفاده کرده بود،[۱] را دلیلی بر اثبات مقام پاپی در آن سالها میدانند. برخی نیز اعتقاد دارند که این مدارک فقط بر برتری شرف و افتخار رم دلالت دارد.
در تمدن دوم (پس از میلاد مسیح ۱۸۹)، برتری کلیسای رم به وضوح مشاهده میشود. چرا که سنت ایرنائوس از لیون میگوید تمامی کلیساها با رم موافقت کردند و به نمایندگان پاپ در هر مکانی تبدیل شدند. در قرم سوم نشانههای بسیاری از تسلط و برتری کلیسای رم وجود دارد.
اولین انجمن کنستانتیناپول (۳۸۱ پس از میلاد) با قدرت اعلام کرد که برتری رم به اثبات رسیدهاست و پاپ لئوی اول در سال ۴۴۰ که پیروی از پاپ تبدیل به آیینی شدهاست که حضرت مسیح برای اولین بار به کشیش پیتر اهدا کرده بود. عقاید دینی و اصول سنت کلیسای کاتولیک رم اینگونه میآموزد که تاسیس مقام پاپی در نوشتههای بابلی دستور داده شدهاست:: «ماتیوس (متا) ۱۶:۱۸-۱۹» و من به تو میگویم که تو پیتر هستی و در برابر این صخره من کلیسای خود را خواهم ساخت و دروازههای عالم اصوات بر آن پیروز نخواهند شد. من به تو کلید پادشاهی آسمان را خواهم داد، هر آنچه که تو در زمین اجباری کنی در آسمان اجباری خواهد بود و هر چه را که در زمین از دست بدهی، در آسمان از دست خواهی داد. اسم «پیتر» در اینجا به معنی صخرهاست و مرجع «کلید پادشاهی آسمان» کلیدهای نمادینی هستند که در میان سمبولهای کاتولیک پاپی پیدا میشوند."
تاریخ شناسان کاتولیک و غیر کاتولیک به اتفاق میگویند که بنیان گذاری مقام پاپی به شکل امروزی، در قرنهای پس از ورود پیتر به رم در سال ۵۰ میلادی توسعه یافت. در طول اولین قرن کلیسای مسیح، پایتخت رم بعنوان مرکز مسیحیت شناخته میشد، زیرا توسط سنت پیتر بنا نهاده شده بود. ولی مراجع ناچیزی راجع به قرن اول و برتری پاپ رم در خارج از رم وجود دارد. به نظر برخی تاریخ شناسان، حقایقی مثل نامهٔ امان رم به کورینتیانس [۱] و اینکه سنت ایگناتیوس اهل آنتیوچ در نامهای که به رم نوشته بود از کلمات رهبری کردن و مردم رم استفاده کرده بود،[۱] را دلیلی بر اثبات مقام پاپی در آن سالها میدانند. برخی نیز اعتقاد دارند که این مدارک فقط بر برتری شرف و افتخار رم دلالت دارد.
در تمدن دوم (پس از میلاد مسیح ۱۸۹)، برتری کلیسای رم به وضوح مشاهده میشود. چرا که سنت ایرنائوس از لیون میگوید تمامی کلیساها با رم موافقت کردند و به نمایندگان پاپ در هر مکانی تبدیل شدند. در قرم سوم نشانههای بسیاری از تسلط و برتری کلیسای رم وجود دارد.
اولین انجمن کنستانتیناپول (۳۸۱ پس از میلاد) با قدرت اعلام کرد که برتری رم به اثبات رسیدهاست و پاپ لئوی اول در سال ۴۴۰ که پیروی از پاپ تبدیل به آیینی شدهاست که حضرت مسیح برای اولین بار به کشیش پیتر اهدا کرده بود. عقاید دینی و اصول سنت کلیسای کاتولیک رم اینگونه میآموزد که تاسیس مقام پاپی در نوشتههای بابلی دستور داده شدهاست:: «ماتیوس (متا) ۱۶:۱۸-۱۹» و من به تو میگویم که تو پیتر هستی و در برابر این صخره من کلیسای خود را خواهم ساخت و دروازههای عالم اصوات بر آن پیروز نخواهند شد. من به تو کلید پادشاهی آسمان را خواهم داد، هر آنچه که تو در زمین اجباری کنی در آسمان اجباری خواهد بود و هر چه را که در زمین از دست بدهی، در آسمان از دست خواهی داد. اسم «پیتر» در اینجا به معنی صخرهاست و مرجع «کلید پادشاهی آسمان» کلیدهای نمادینی هستند که در میان سمبولهای کاتولیک پاپی پیدا میشوند."
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر