۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

سایر پاپ‌ها

سایر پاپ‌ها


[]

در قرنهای اول مسیحیت، لقب "پاپ" به معنی "پدر" برای تمامی اسقف‌ها استفاده می‌شد. در طول زمان این لقب به اسقف رم محدود شد. امروزه رهبران کلیسای ارتدوکس کوپتیک، کلیسای کاتولیک کوپتیک و کلیسای ارتدوکس شرقی الکساندریا نیز "پاپ" نامیده می‌شوند که قبلاً "پاپ کوپتیک" نامیده می‌شدند. و پاپ الکساندریا و شیح مقر پاپ سنت مارک به نام " پاپ و بزرگ الکساندریا و تمامی آفریقا" خوانده می‌شد.
" ضد پاپ" کسی است که تقاضای اسقفی کردن بدون انتخاب کلسیایی را دارند. وجود ضد پاپ بخاطر مجادله‌های اعتقادی با کلیسا است که چه کسی پاپ قانونی و مشروع زمان است. هرچند جنبش‌های ضد پاپ زمانی گسترده بوند، اکنون بسیار نادر و در حاشیه هستند. "پاپ سیاه" لقبی خفت آور است که به رهبر جامعهٔ عیسویون به خاطر پوشیدن قبای سیاه اطلاق می‌شود، در حالیکه پاپ همیشه ردای سفید بر تن دارد.
کاردینال کامل جامعهٔ ترویج دهندگان دین مسیحی (که قبلاً جایگاه مقدسی برای ترویج ایمان بود) به لقب "پاپ قرمز" شناخته می‌شود. قرمز به خاطر اینکه کاردینال است و پاپ بخاطر اینکه او تقریباً قدرت مطلق را در محدوده‌های کاتولیک و بخصوص کلیساهای آسیا و آفریقا در اختیار دارد.Sandro Magister, www.chiesa).
در کلیسای ارتدوکس روسیه و کلیسای ارتدوکس صبرستان، کشیش‌های دهکده‌ها را گاهی پاپ صدا می‌کنند. هرچند گاهی، بسته به فرد متکلم، این لقب برای توهین به کشیش استفاده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر